Monday 21 January 2013

KISAH CINTA KAMI - PART 3

Mlm tu aku x boleh tido myb sbb excited sgt kot dgn kejutan td.. Ternyata cinta aku x bertepuk sblh jari hehe.. Tp esok da kena blk johor dah...alaaaa sedihnye :( rase mcm xnk blk je nk tggl terus kt penang ahaks! kemain lg mak jemah ni yerk....

Sampai2 kt johor aku cari mase yg sesuai utk bincang dgn mak abah... Malam tu agak terkejut jgk diorg bile aku bgtau ade org jauh dr utara nak dtg meminang.. yela diorg xtau pon aku da putus dgn mr.hulk.. x kesah la kne dgr mak bee pot pet pot pet jap....

''hai ade org tu bercinta da b'tahun2, tp kawin dgn org lain mcm mne cerite ni..."

"hahaha! jodoh pertemuan tu kt tgn tuhan mak, lgpon kan ke manis bercinta lps kawin hehe........."

Abah plk steady je dok t'sengeh2 dr td sambil isap rokok dunhill dye, mmg sempoi la pak usop ni..

Tp mak bee still x puas hati lg hehe... mase kt dapur td dye tanye aku serius ke nak kawin ni? haishh hati ibu mane la yg x risau bila ank dye nak kne kebas org kan haha... Aku cube yakinkan mak.. alhamdulillah mak terima jgk akhirnya cuma 1 je pesan mak ''belajar dan faham betul2 tanggungjawab sbg seorang isteri sbb perkahwinan bukannya mudah'' ~_~ baik mak bee..

Now dah dpt green light hehe...ape lg cik abg dgn mama dye terus plan nk dtg rmh kenal2 dgn family aku.. kebetulan mse tu dorg ade wedding invitation kt KL so da satu jln singgah la umh aku kt johor.. meriah lah dgn pak menakan mak menakan depa suma follow mse tu.. sehari sblm g event tu dorg dtg umh aku dulu knl2 dgn mak bee (abah aku keja) lps tu dok bncg psl tarikh merisik dan bertunang, rancang nk buat serentak...

Ptg tu lps hbs berbincang aku bwk dorg pekena nasik berlauk kt Kg. Solok tmpt mkn plg fames kt tangkak ni.. lps tu g mandi-manda kt air terjun gunung ledang sampai ade org tu nak kne tinggal dah dok berendam je dlm sungai tu xnk naik2... feel fresh katenyer haha! dah lewat ptg bwk dorg jln2 kt melaka plk... mkn mlm kt pak man asam pedas, tmpt mkn yg sgt femes kt melaka.. lepas tu g melaka river cruise naik bot pusing2 sungai melaka.. mmg sgt indah pemandangan mlm tu nak2 pulak bile ade org yg tersyg kt sblh kite hehew... :D

JULAI 2012 - Hari berganti hari, masa berganti masa... sekian lama pungguk merindukan bulan (cewahh2...) skrg tibalah harinye rombongan dari penang sampai ke johor utk majlis merisik dan bertunang...

Pembuka bicara......


Singgah berenang di persiraman, Mayang terendam di dalam tasik. Kumbang merindu bunga di taman, Bintang merindu Cenderawasih 

Ikan sepat di dalam sampan, Orang membawa ke pinggir kota. Besar hajat tuan menyimpan, Baiklah nyata di dalam kata.

Panjat- panjat si pohon ara, Nampak cantik di tepi laman. Besarnya hajat tidak terkira, Hendak memetik bunga di taman.

Senyum menguntum memakai kebaya, Gadis sunti menjual kalungan. Bunga nan sekuntum belum berpunya, Menjadi penyeri di taman larangan.

Dari sumbu terbit apinya, Menjadi asap dan juga jelaga. Jika begitu akan adanya, Izinkan kita memetik menjaga.

Baik-baik kalau berhuma, Jangan sampai lalang sepekan, Hajat yang baik kami terima, Dalam adat kami serahkan :))

Cincin disarung tanda restu ayah bonda.. hari tu aku rase bahagia sgt sbb dah jd tunang org.. tp aku x dpt nk ungkap rase bahagia tu dgn kata2 kt sini..so tgok je la gmbr2 ni mungkin korg bole nmpk kebahagiaan yg terpancor  kt situ hehe... ^_^






Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi dgn limpah rahmat-Nya keatas majlis pertunangan kami... 

TAPI ramai org cakap dalam tempoh bertunang ni akan byk dugaan yg datang antara kami same ade kuat atau x je nk hadapi nanti betul ke? mampu ke aku dgn dye nk hadapi dugaan tu same2 nanti? hehehe... semua persoalan tu akn terjawab lepas ni k...........

#So kalau nk tau dugaan ape yg dtg kt kami mase tu....
sile2 la follow part 4 nanti oky :))
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Opsss jap2! Kalau nk tau ni lah dye datin sri sharifah maznah bt din, bakal mak mertua ceq.. amacam bergaya x? ;P



No comments:

Post a Comment